vineri, 21 septembrie 2012

William MOSER: "Noi nu insistăm pe abordarea americană în rezolvarea problemelor Moldovei, înțelegînd că, în viitor, Republica Moldova va fi parte a UE" | viza.md

Foto: ko.md
Interviu cu Ambasadorul Extraordinar și Plenipotențiar al SUA în Republica Moldova
 
- Domnule Moser, de la începutul carierei Dvs. diplomatice, din 1984, ați reușit să activați în mai multe țări, inclusiv în Ucraina vecină. Prin ce se deosebesc caracteristicile muncii diplomatice în Republica Moldova?
 
- Moldova este prima țară în care mă aflu în calitate de ambasador, și, prin urmare, opinia mea este fundamental diferită de ceea ce a fost înainte, pentru că acum eu coordonez o gamă largă de chestiuni. În prima jumătate a carierei mele am lucrat în Africa, America de Sud, Europa de Vest. Cu toate acestea, sînt bucuros să activez în țări din fosta Uniune Sovietică, pentru că eu cred că guvernul SUA, într-adevăr, a obținut mari succese în sprijinirea acestor țări în perioada de tranziție.
 
- După prăbușirea Uniunii Sovietice și formarea Moldovei independente, statul american Carolina de Nord a luat sub tutelăForțele Armate ale Republicii Moldova. În principiu, acest patronaj se menține și azi. Și dacă la inceputul anilor 90 era vorba despre faptul că, în situația dificilă de atunci, armele, care deveniseră mai accesibile pe teritoriul Moldovei, să nu fie utilizate în conflicte, ce scop astăzi urmăresc Statele Unite, sprijinind Forțele Armate ale Moldovei?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu