Evidenţierea unui anumit număr de poduri în enorma lor varietate existentă este o misiune, practic, imposibilă. Orice pod este unic şi fascinant în felul său. Cum credeţi, de ce, în genere, avem nevoie de poduri? “Ca să trecem peste un rîu”, vor spune cei mai mulţi dintre dvs. Dar ce e de făcut în cazul în care pe un pod trebuie să treacă nu un om sau un automobil, ci o corabie sau un şlep?
1) Podul pe apă de la Magdeburg
Pînă la înălţarea podului de la Magdeburg, acestea erau nevoite să facă un ocol de 12 km şi, veţi fi de acord, nu e un lucru tocmai comod. Din acest motiv, de fapt, edificarea podului deasupra insulei Elba a durat 6 ani şi a costat 733 mil. dolari din bugetul municipal, însă s-a dovedit a fi total justificat din punct de vedere economic. Evident că gurile căscate de uimire ale turiştilor demonstrează că acesta este cel mai impresionant pod din lume.
2) Podul din Golful Hangzhou
Podul care uneşte provinciile Shanghai şi Ningbo a fost deschis în 2007, devenind al doilea în lume după lungime – un pic peste 36 km, iar edificarea acestuia a costat 1,4 mld. dolari. Totuşi, autorităţile intenţionau să îl inaugureze pînă în 2008, fapt ce trezea nemulţumirea locuitorilor oraşului, care au început să se îndoiască de faptul că edificarea construcţiei ar fi justificată. Timpul va arăta, cine a avut dreptate.
Continuare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu